Howon Otomotiv Muhbir Prosedürü & Etik Bildirim Kanalları
페이지 정보

본문
1. Amaç
Bu prosedür, Howon Otomotiv & Happiness Tech bünyesinde meydana gelebilecek etik dışı, yasa
dışı ya da şirket politikalarına aykırı eylemlerin güvenli bir şekilde bildirilmesini sağlamak;
bildirimde bulunan kişilerin (muhbirlerin) haklarını korumak amacıyla oluşturulmuştur.
2. Kapsam
Bu prosedür; çalışanlar, taşeronlar, stajyerler, tedarikçiler ve diğer iş ortaklarını kapsar.
3. Tanımlar
-Muhbir : Etik dışı veya yasa dışı bir faaliyeti, bildirim kanalları yoluyla şirkete
raporlayan kişi.
-Etik İhlal: Şirket politikalarına, etik kurallara veya mevzuata aykırı davranış.
-Bildirim: Muhbirin yaptığı ihbar veya şikayet.
4. Bildirilebilecek Konular
Aşağıdaki veya benzeri durumlar muhbirlik kapsamında bildirilebilir:
-Rüşvet, yolsuzluk, çıkar çatışması
-Çevreye zarar veren uygulamaların gizlenmesi
-İş sağlığı ve güvenliği kurallarının ihlali
-Cinsel taciz, mobbing, ayrımcılık
5. Bildirim Kanalları
Muhbirler aşağıdaki yollarla bildirimde bulunabilir:
-E-posta: ik@howon.com.tr
-Gizli Hattı: 05304621598
-Fiziksel İhbar Kutusu: Fabrika/merkez ofis/güvenlik girişinde
İsteyen çalışanlar anonim olarak da bildirimde bulunabilir.
6. Süreç Akışı
Bildirim Alımı Bildirim ilgili kanal üzerinden alınır, sistemde kayıt altına alınır.
Ön İnceleme İnsan Kaynakları Departmanı tarafından ilk değerlendirme yapılır.
Soruşturma Gerekli durumlarda amirlerle görüşülme kısmı devreye girer.
Sonuçlandırma
Bulgulara göre disiplin, düzeltici işlem veya avukat kararına göre adli süreç başlatılır.
Kapanış ve raporlama yapılır.
Sonuç muhbire bildirilir.
7. Muhbirin Korunması
-Bildirim yapan kişi kesinlikle cezalandırılmaz, işten çıkarılamaz veya ayrımcılığa
uğrayamaz.
-Muhbirin kimliği gizli tutulur.
-Misilleme yapılması halinde ilgili yönetici hakkında disiplin işlemi başlatılır.
Bu prosedür, Howon Otomotiv & Happiness Tech bünyesinde meydana gelebilecek etik dışı, yasa
dışı ya da şirket politikalarına aykırı eylemlerin güvenli bir şekilde bildirilmesini sağlamak;
bildirimde bulunan kişilerin (muhbirlerin) haklarını korumak amacıyla oluşturulmuştur.
2. Kapsam
Bu prosedür; çalışanlar, taşeronlar, stajyerler, tedarikçiler ve diğer iş ortaklarını kapsar.
3. Tanımlar
-Muhbir : Etik dışı veya yasa dışı bir faaliyeti, bildirim kanalları yoluyla şirkete
raporlayan kişi.
-Etik İhlal: Şirket politikalarına, etik kurallara veya mevzuata aykırı davranış.
-Bildirim: Muhbirin yaptığı ihbar veya şikayet.
4. Bildirilebilecek Konular
Aşağıdaki veya benzeri durumlar muhbirlik kapsamında bildirilebilir:
-Rüşvet, yolsuzluk, çıkar çatışması
-Çevreye zarar veren uygulamaların gizlenmesi
-İş sağlığı ve güvenliği kurallarının ihlali
-Cinsel taciz, mobbing, ayrımcılık
5. Bildirim Kanalları
Muhbirler aşağıdaki yollarla bildirimde bulunabilir:
-E-posta: ik@howon.com.tr
-Gizli Hattı: 05304621598
-Fiziksel İhbar Kutusu: Fabrika/merkez ofis/güvenlik girişinde
İsteyen çalışanlar anonim olarak da bildirimde bulunabilir.
6. Süreç Akışı
Bildirim Alımı Bildirim ilgili kanal üzerinden alınır, sistemde kayıt altına alınır.
Ön İnceleme İnsan Kaynakları Departmanı tarafından ilk değerlendirme yapılır.
Soruşturma Gerekli durumlarda amirlerle görüşülme kısmı devreye girer.
Sonuçlandırma
Bulgulara göre disiplin, düzeltici işlem veya avukat kararına göre adli süreç başlatılır.
Kapanış ve raporlama yapılır.
Sonuç muhbire bildirilir.
7. Muhbirin Korunması
-Bildirim yapan kişi kesinlikle cezalandırılmaz, işten çıkarılamaz veya ayrımcılığa
uğrayamaz.
-Muhbirin kimliği gizli tutulur.
-Misilleme yapılması halinde ilgili yönetici hakkında disiplin işlemi başlatılır.
첨부파일
-
muhbir prosedürü.pdf (554.9K)
0회 다운로드 | DATE : 2025-07-10 20:13:12
- nextHowon Otomotiv Etik Politikası 25.07.09